צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ
paper plain icon
פנו אלינו כאן
paper plain icon
אנחנו כאן, לשירותכם תמיד!
מעניין?
צרו קשר כאן או 077-2304400 ונשמח לשוחח
חייגו אלינו עכשיו 077-2304400

7 טיפים (ועוד) לארגונים הרוצים להטמיע למידה ממוחשבת


כללי אצבע שיעזרו לכם בכניסה כמה שיותר חלקה לעולם הלמידה החדש:

  1. לגייס את הגורם הבכיר ביותר בארגון לתהליך. רצוי מנכ"ל. לפחות סמנכ"ל. כך כל שרשרת הניהול שמתחת למנהל הבכיר והעובדים יראו במחויבות זו סימן מעודד וירצו להיות שותפים למחויבות זו. 
  2. לבחון את הטכנולוגיה הקיימת. רכישת מערכת למידה או שימוש במערכת קיימת או שימוש בשירות של ספק חיצוני
  3. קביעת התקציב לפרוייקט. מחויבות מנכ"ל/סמנכ"ל תעזור מאד. (ראו סעיף 1). למידה ממוחשבת דורשת תקציבים וחשוב שתהיה מסגרת תקציבית מסודרת ומאורגנת כולל טיפול בחריגות תקציביות שיקרו במהלך הפרוייקט.
  4. לבחור את הספקים הנכונים לנהל יחד איתם את הפרוייקט. תפקיד הספקים הוא 'להביא את השכל שלהם לארגון'...
  5. לבחור את הצוות שינהל את הפרוייקט. תפקיד הצוות הוא לנהל את הפרוייקט - לוח זמנים, תקציב, קשר עם גורמי פנים, ניהול ישיבות...
  6. לבחור את הנושאים הראשונים לפיתוח מתוך הנושאים שהכי דחופים לטיפול. כך נבטיח מוטיבציה של הארגון לפתרון הבעיה הקיימת וגם העובדים יבינו שההנהלה נרתמת לפתרון של בעיה ולא עוסקת בלמידה ממוחשבת רק לשם השינוי. לדוגמא: אם מדובר על הרצאה שחוזרת על עצמה והגיע הזמן להחליפה בלומדה, אם מדובר על מקרה בטיחות שקרה והמסקנה היא שיש לבצע הדרכה מוחדשת, אם מדובר על לימוד המבוצע תוך כדי עבודה OJT והגיע הזמן לבצע אחידות בלמידה כך שכל לומד יקבל בדיוק את אותם חומרי למידה, אותם תכנים, אותם מסרים.
  7. להיערך להתנגדויות. אנשים לא אוהבים שינוי (טוב לפחות רובם). מעבר ללמידה ממוחשבת הוא שינוי די דרמטי. הקימו צוות שיחוש את רחשי השטח ויתן פתרונות. מחויבות גורם הנהלה בכיר עוזרת מאד.

 

גייסתם את המנכ"ל/סמנכ"ל לתהליך? קיבלתם החלטה על הטכנולגיה? קבעתם את התקציב לפרוייקט? בחרתם את הספקים ואת הצוות שינהל את הפרוייקט, קבעתם את הנושאים הראשונים לפיתוח ונערכתם להתנגדויות?

זה הזמן להתחיל בפיתוח הלומדה הראשונה (ראו סעיף 6). אל תמהרו. מדובר על תהליך למידה לכל הצדדים המשתתפים, פנימיים וחיצוניים.

משך זמן הפיתוח ייקח לפחות שלושה חדשים

הקפידו שהלומדה תעוצב בצבעי הארגון שלכם ושתדבר ב'שפה' של התרבות הארגונית שלכם. 

הקפידו על ויזואליזציה נכונה. התמונות בלומדה צריכות להציג את הנעשה בארגון. תמונה שהורדה מבנק תמונות של איש חנוט בחליפה ועניבה לא תתאים ללומדה לחברת היי טק. מצאו תמונות מדויקות או תצלמו. לא יודעים לצלם? היעזרו בספקים. 

העמידו את העובד במרכז. לא את התוכן. העובד צריך לעבור חווית למידה. להתחבר לכתוב, לעבוד עם האינטרקציות בלומדה ולשמוח שלימדו אותו. אם העובד מחפש את לחצן 'קדימה'? נכשלתם.

המנעו מילדותיות ומבוכה בלומדה. דמויות מצחיקות, מצבים מביכים, תאונות קשות וכדומה לא מתאימות. כאן לומדים לא מבלים.

המבחן חייב להיות שימושי, מקיף את כל החומרים שנלמדו ולא מציג תוכן חדש.

הציון צריך להיות סביר ומוצג ללומד. כן. ציון ומבחן מאד חשובים בלומדה. גם ללומד וגם למנהלים

מערכת הלמידה צריכה להיות ידידותית, מעוצבת ובעלת יכולות יצירת דוחות מורכבים. אם לקחתם שירות של ספק חיצוני לניהול הלמידה דרשו שישתמש במערכת למידה LMS ברמה הכי גבוהה שניתן

 

מידע נוסף