שירות מערכת LMS: הדרך לנהל, לפתח ולעקוב אחר הלמידה בצורה ממוחשבת ובמיקור חוץ
נמאס לכם מערימות של דפי נוכחות בוורד ואקסל? התעייפתם מסחיבה של קלסרים מלאים במבחנים שהודפסו על דף? רוצים ללמד את העובדות והעובדים שלכם (וגם את הלקוחות), בצורה נוחה ויעילה הרבה יותר? אם כן, אז יש לנו את הפתרון המושלם עבורכם, ולפתרון הזה קוראים "שירות מערכת LMS לניהול למידה". מהו בדיוק השירות הזה? מהי מערכת LMS? איך השירות והשימוש במערכת LMS באמת עוזר לנו בייעול ובקרה על תהליך הלמידה בארגון?והאם ניהול למידה ממוחשב מסייע ללומדים באופן ישיר? מסייע למנהלי הלמידה? חוסך זמן ומשאבים? על כל זאת ועוד נדבר היום.
מהו בכלל שירות מערכת ניהול למידה?
- מערכת לניהול למידה, או בשמה המקצועי LMS, היא מערכת שכל מהותה ייעול תהליך הלמידה על רבדיו השונים. ייעול זה, בא לידי ביטוי ב-2 היבטים עיקריים:
- הסגל המלמד - מומחי התוכן, מנהלי ההדרכה, מנהלי צוותים ומנהלים ישירים - מערכת ניהול הלמידה, מסייעת לכל מי שידו בניהול הלמידה בארגון. כל מי שאחראי על תהליך הלמידה, וכל זאת במטרה לבצע את התהליך בצורה הרבה יותר נוחה ויעילה. בין היתר, באמצעות כלים ודוחות לתיעוד, מעקב ודיווח שמאפשרת המערכת, אפשרות לצפייה בתוצאות הפעילות והציונים בזמן אמת בנוחות וביעילות ועוד.הלומדים- העובדות והעבודים בארגון עוברים את תהליך הלמידה, בנוחות מכל מקום ובכל זמן והמערכת? חשוב שתהיה עם חווית משתמש ברמה גבוהה, יעילה אפקטיבית ועם משובים מעולים מצד המשתמשים? איך עושים את זה? באמצעות בחירה במערכת LMS מוכחת, ב'ענן' היודעת להכיל קורסים, לומדות, סרטוני וידיאו, קבצים ודוחות פעילות למשתמש ולמנהל.
- אבל לא לכל הארגונים יש מערכת LMS שכל מהותה למידה. למה? המערכות יקרות, השימוש בהם דורש הטמעה וכח אדם מקצועי הן בצד ההדרכה והן בצד המיחשוב לטפל במערכת, דורש ידע אנליטי לניתוח הנתונים, מערכת לתמיכה במשתמשים ועוד. כאן אנחנו ב'הוגו כלים להפצת ידע משולב' באים לידי ביטוי. אנחנו מספקים לכם את כל הדרוש לניהול מערכת למידה במיקור חוץ. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלוח לנו רשימת משתמשים. אנחנו עושים את כל השאר.
שירות שלמערכת ניהול למידה - מה זה נותן לארגון שלי?
מעבר להיבטים בהם מערכת הלמידה באה לידי ביטוי, חשוב להבין גם מהם הרבדים השונים עליה דיברנו, בהם מערכת הלמידה מייעלת את התהליך כולו, ולפרט עליהם מעט יותר.
- מעקב - LMS מאפשרת מעקב תמידי גם מצד הלומד וגם מהצד הניהולי. מעקב זה מתחיל ברמת הציון הבודד, וממשיך את לרמת קורסים שבוצעו, תהליך הלמידה הכללי, כמות שעות למידה וכו'.
- אוטומציה - מערכות הלמידה השונות, ובעיקר אלו שלנו, מספקות תמונות מצב אוטומטיות על מצב הלמידה, ומאפשרות בכך לייעל את התהליך, להגדיר מטרות דינמיות מותאמות למצב ועוד.
- עלויות - המערכת מסייעת לחסוך בעלויות, שכן מה שהיה דורש עד כה מספר אנשי מקצוע, שיעבדו ללא הפסקה על כמה דברים מקבל, המערכת יכולה לבצע בעצמה, בשניות, ללא צורך של בזבוז כסף וכוח אדם מיותרים.
כמובן שמעבר ליתרונות האלו וכן בתוכם, ישנם יתרונות רבים אחרים כגון חוויית הלמידה שמשתדרגת, הפרודוקטיביות, ייעול הלמידה וכו'.
אנחנו כאן: כך תנהלו את הלמידה בצורה המושלמת
אז אם אתם מעוניינים או מחפשים מערכת למידה LMS, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לשירות שלנו שכבר פועל 8 שנים ומקיף מגוון הלקוחות שלנו שכבר נהנים מהשירות.
אצלנו ב"הוגו - כלים להפצת ידע משולב", תוכלו למצוא שירות של , תפעול, תחזוקה וניהול מערכת הלמידה, אשר יסייעו לכם, כפי שהבנתם היום, בתהליך הלמידה שלכם ושל העובדות והעובדים. אז מה אתם צריכים לעשות? לחייג אלינו, לשמוע, להבין, לשוחח.
אם אתם חוששים שלומדות מותאמות ידרשו עדכונים תכופים שיובילו לעלויות תחזוקה גבוהות. המציאות מוכיחה שהחשש הזה מוגזם.
מה שצריך לדעת על עדכון לומדות:
- תהליך פיתוח הדוק: פיתוח כל לומדה שלנו נעשה בצורה מדוייקת המתאימה למסרים ולתרבות הארגונית של הארגון. במהלך הפיתוח מומחי התוכן של הלקוח ואנחנו דנים כמעט על כל מילה, פסיק ותמונה והתוצאה היא לומדה יציבה ששומרת על הרלבנטיות שלה לאורך שנים
- שינויים דחופים ונקודתיים - לרוב מועברים באמצעות פלטפורמות אחרות של הארגון כגון חוזרים או הודעות במערכות תקשורת פנים-ארגוניות. הלומדה היא לא אמצעי להעברת שינויים ובטח לא שינויים שידוע שיתרחשו כגון שמות אנשי קשר וטלפונים.
- עדכונים קטנים - כשנדרשים, מדובר בדרך כלל על שעות עבודה בודדות והתשלום הוא שעתי ומוגדר לפני תחילת העבודה.
- רענון מקיף - מומלץ לאחר כ-5 שנים, בעיקר לעדכון העיצוב והממשק למראה מודרני יותר
- תוכן אפקטיבי - לקוחות רבים מעדיפים להמשיך עם לומדות ותיקות למרות עיצוב פחות עדכני, כי הלומדה ממש אפקטיבית.
- עדכונים שבוצעו: רק 2 עדכונים נקודתיים (החלפת תיאור החברה, תמונה ועוד ועדכון נוהל בודד).
- אפקטיביות: עדיין משיגה את מטרותיה במלואן ועוברת את כל ביקורות הבטיחות והרגולציה
- החלטת הלקוח: לשמר את הלומדה הקיימת אם התיקון הקל.
בניגוד למערכות רבות אחרות, לומדות מותאמות שפותחו נכון מהוות השקעה לטווח ארוך, עם צורך מינימלי בתחזוקה שוטפת. זהו יתרון משמעותי בהשוואה לפתרונות אחרים שדורשים התחדשות תכופה.
לומדות ארגוניות, יכולות להתעדכן בהתאם לאירועים ספציפיים שקרו בארגון זאת לעומת לומדה גנרית או כלי AI, המוגבלים למידע כללי ולעתים אף מיושן
- אירוע בארגון: עובד נפגע בעת הפעלת מכונה מסוימת בשל נוהל לא ברור
- עדכון בלומדה: הוספת סעיף ספציפי עם דגשים להפעלה בטוחה של אותה מכונה, כולל תמונות מהשטח
- שאלה חדשה במבחן: "מהו סדר הפעולות הנכון להפעלת מכונת X לאחר עדכון הנוהל מתאריך 15.3.2025?"
יתרונות העדכון השוטף של לומדות מותאמות:
- לימוד מאירועים אמיתיים - המידע משקף את המציאות הספציפית בארגון
- התאמה לשינויים בציוד - כשמגיע ציוד חדש, הלומדה מתעדכנת בהתאם
- שילוב למידה עם תחקירים ארגוניים - לקחים מתחקירים משולבים בחומר הלמידה
- סינכרון עם שינויי נהלים - כשמשתנה נוהל, המידע בלומדה מתעדכן מיידית
מבחני ידע בלומדות לא נועדו רק לבדוק ידע, אלא להעביר מסר מדויק ומכוון על פי סדרי העדיפויות של הארגון. AI עשוי לספק תשובות כלליות, אך הוא לא מכיר את המדיניות והדגשים הספציפיים שהארגון רוצה להטמיע.
דוגמה: טיפול בתקלה
- שאלה במבחן לומדה: "בחברתנו, למי יש לדווח במקרה של תקלה?"
- מה הארגון רוצה להדגיש: דיווח לגורמים שונים בהתאם לסוג התקלה וחשיבות הדיווח לפני כל פעולה אחרת.
- מה AI עלול לענות: במקרה של תקלה דווח למנהל התחזוקה. זו תשובה כללית על שרשרת דיווח סטנדרטית שלא תואמת את הנהלים הייחודיים של הארגון
- עובד שלמד מ-AI: מחפש תשובה כללית לגבי כיבוי שריפות
- עובד שלמד מלומדה מותאמת: יודע מיד שיש לסגור את מפסק החשמל הראשי בקומה, להשתמש במטף מסוג הלון מהמטבחון, ולדווח לאחראי הבטיחות הקומתי
ייתרונות המבחנים בלומדות מותאמות:
- הדגשת מסרים ארגוניים קריטיים - "השאלות במבחן מדגישות בדיוק את הנקודות שהארגון החליט שהן החשובות ביותר"
- התאמה למדיניות ספציפית - "אם בארגון יש רכבים חשמליים, תופיע על זה שאלה במבחן המדגישה את הנהלים הייחודיים לארגון"
- העברת מסרים לפי סדר עדיפויות ארגוני - משקל השאלות משקף את חשיבות הנושאים בעיני ההנהלה
- וידוא הפנמת המסר הארגוני המדויק - לא רק ידע כללי, אלא בדיוק מה שהארגון רוצה שהעובדים יידעו וייפנימו
ההתשובה פשוטה: AI לא מכיר את הארגון הספציפי שלך. לומדות מותאמות לקוח כן.
הנה דוגמאות ספציפיות למה ש-AI לא יכול לספק:
- מה AI יגיד: "במקרה שריפה יש לפנות את הבניין דרך מדרגות החירום ולהתקשר למכבי אש."
- מה לומדה מותאמת תגיד: "במקרה שריפה בבניין רמת-חן יש להשתמש במדרגות החירום המזרחיות בלבד, להתקשר למוקד הביטחון בשלוחה 8699, ולהתכנס בנקודת האיסוף שליד חניון האורחים."
המידע הקריטי שלומדות מותאמות מספקות:
- נהלים ארגוניים ספציפיים - "בחברתנו דוחות הציוד מוגשים למנהל הישיר עד ה-3 לחודש, ולא למחלקת רכש"
- מספרי חירום פנימיים - "בעת תקלת חשמל חייגו 7788 למוקד התחזוקה, ולא למוקד החיצוני"
- מיקום ציוד בטיחות - "מטף הכיבוי נמצא מאחורי דלת חדר הישיבות השני בקומה 4"
- אנשי קשר בפועל - "פניות בנושא אבטחת מידע יש להפנות לדני כהן בשלוחה 6541"
כן. הלומדות שלנו כתובות בתוכנת Storyline המתממשקת עם מערכות למידה LMS בתקן Scorm.
פנו אלינו 077-2304400 והצטרפו לעוד ארגונים שכבר רכשו לומדות ומפעילות אותן דרך מערכות הלמידה שלהם. לדוגמא: הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, הפניקס, המזרחי טפחות, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, מובילאיי, מכון וייצמן, האוניברסיטה הפתוחה ועוד...
זו שאלה שחייבים לשאול לפני תחילת הפיתוח.
הרי כל העובדים יראו את אותה הלומדה.
כיצד הלומד ידע איך לגשת ללומדה? ואם יש כמה לומדות כיצד ידע העובד איזה לומדות הוא צריך ללמוד? איך העובד ידע באיזה שלב בלומדה הוא נמצא? כיצד המנהלים ידעו מי למד? מה למד? מה הציון של הלומד?
על כל אלו אחראית מערכת למידה LMS. המערכת יודעת לשייך כל לומדה ללומד הספציפי, להציג בפניו את שלבי הלמידה, לעקוב אחר הפעילות ולייצא דוחות
אנו מציעים לארגונים שאין להם אין מערכת LMS, שירות ניהול למידה ב'ענן' באמצעות מערכת LMS אותה אנו מנהלים עבור הלקוח. קל, פשוט ותוך דקות אפשר להתחיל ללמוד.
תודה על השאלה. אני חושב שזה בהחלט במסגרת העבודה שלך כיועץ להביא ללקוחותיך פתרונות חדשניים.
נציין רק שאנו דוגלים בלמידה משולבת. גם הדרכה פרונטלית, גם לומדות, גם שיעורים במתכונת זום ועוד.
אז הנה רשימה של יתרונות ללומדה אותן תוכל להציע ללקוח שלך:
- היתרון המשמעותי מבחינת התוכן הוא שהתוכן מפותח ביחד עם מפתחי הדרכה מקצועיים, מעצבים ומומחי התוכן של הלקוח. כתוצאה מכך (מותנה כמובן באיכות הצוות) הלמידה נגישה ובעיקר אחידה. כולם לומדים את אותם מסרים בדיוק, ללא תלות במרצה ספציפי.
- אין צורך לכנס את העובדים, למצוא מרצה, להכין את הכיתה. העובד מקבל קישור, שם משתמש וסימסמא ומתחיל ללמוד בזמן שלו, ממקום מושבו ובקצב שלו.
- כל העובדים משתתפים בלמידה. גם עובדים מרוחקים, מתאים מאד לארגונים מבוזרים או ארגונים גלובליים.
- הלומד יצא מהלומדה להפסקה? לישיבה דחופה? תמיד הוא יכול לחזור בדיוק לדף בו היה ולהמשיך בלמידה
- חסכון משמעותי בזמן הלמידה. אין הפרעות, אין הפסקות. לומדים בדיוק מה שצריך.
- חסכון משמעותי בעיקר בשעות עבודה של העובד ובהוצאות נוספות כגון שינוע, חניה, כיבוד.
- לומדה מפותחת בשפה המתאימה לקהל היעד, עוברת הגהה ודיוק.
- מדובר על חווית למידה חדשנית ונגישה השמה את העובד במרכז.
וכמובן...אם מדובר על סדנה, יש כמות משתתפים שממנה מתחילה האפקטיביות לרדת (בסביבות 12 משתתפים). בלומדה אין הגבלה למספר המשתתפים.
לסיום שילוב לומדה עם מערכת למידה LMS הוא קריטי. בעצם כל לומד רואה אותה לומדה. אז איך הלומד ידע איזה קורסים עליו ללמוד? איך המנהלים ידעו מי למד מה?
לכן נדרשת מערכת למידה ממוחשבת LMS, שיודעת לנטר את הפעילות ולהציג לכל לומד את הלומדות המוקצות לו. המערכת הממוחשבת עוקבת אחר הפעילות ומאפשרת למנהל לקוח לבדוק בזמן אמת את הפעילות והציונים.
אנו מציעים לארגונים המעוניינים לנהל את הלמידה באמצעות שירות ניהול הלמידה שלנו במערכת LMS ב'ענן'. זה קל, מהיר, נוח.
הבנת תהליך הפיתוח של לומדות היא קריטית לחיסכון ואופטימיזציה של זמן הפיתוח.
התהליך שלנו מובנה אך גמיש, ומבטיח מסע חלק משלב הרעיון ועד למוצר הסופי. פיתחנו מאות לומדות לעשרות לקוחות מרוצים, והגישה המוכחת שלנו עונה באופן עקבי על המטרות שהוגדרו בתחילת הפיתוח.
שלב 1: צרכים
צוות פיתוח ההדרכה שלנו נפגש עם מומחי התוכן שלך כדי להבין את המוטיבציה והדרישות מאחורי פיתוח הלומדה. אנו מעריכים את מוכנות החומר, בין אם יש לך מצגות, קבצים, תמונות או רק ידע במוחם של המומחים שלך. מפגש ראשוני זה מניח את היסודות לפתרון הלומדה מותאם ויעיל.
שלב 2: שלב הפיתוח
שלב הפיתוח מורכב ממספר שלבים מובנים, שנועדו להיות מותאמים לצרכים הספציפיים שלך:
1. כתיבת תבנית הלומדה: אנו יוצרים תרשים ראשוני המתאר את הפרקים והנושאים של כלי הלימוד. תבנית זו מועברת אליך לאישור ומשמשת כמדריך גמיש לאורך כל תהליך הפיתוח.
2. פיצוח: אנו מפרקים את חומרי הגלם של הלקוח לאלמנטים קטנים יותר כדי לשלב אותם בצורה חלקה בתסריט הלומדה.
3. כתיבת תסריט: התסריט נכתב ועובר תהליך אימות משותף בין הצוות שלנו לבינך עד שהוא סופי ועונה על הציפיות שלך.
4. הפקה: הלומדות מיוצרות, בדרך כלל באמצעות מערכת Storyline, וכוללות קונספט גרפי מותאם למותג הלקוח, אינטראקציות, שאלות, תשובות, מדיה ותמונות והכל כדי להבטיח חווית למידה איכותית ואינטראקטיבית.
5. העלאה: הלומדה מועלית למערכת ניהול הלמידה LMS שלנו או נשלחת אליך להתקנה בשרתים שלך, כפי שהוחלט בתחילה.
הגישה המובנית אך הגמישה שלנו מבטיחה תהליך פיתוח חלק, המוביל למוצר סופי שמתאים למטרות שלך ומספק את הצרכים שלך.