צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ
paper plain icon
פנו אלינו כאן
paper plain icon
אנחנו כאן, לשירותכם תמיד!
מעניין?
צרו קשר כאן או 077-2304400 ונשמח לשוחח
חייגו אלינו עכשיו 077-2304400

איך לסיים מצגת בצורה מקצועית ומרשימה


איך לסיים מצגת בצורה מקצועית ומרשימה

הכנתם פעם אורז? נכון שמשאירים את הסיר על הגז בסיום ללא אש ועם מכסה סגור לכמה דקות?

כך בדיוק צריך להתייחס גם לסיכום המצגת - לכוון לנקודת הסיום ולאחר מכן לאפשר לכל ההתרחשות להירגע בהדרגה. סיום נכון של מצגת הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחתה, ולמרבה הצער - הוא גם אחד הנושאים שמקבלים הכי פחות תשומת לב.

5 כללי זהב לסיום מצגת אפקטיבית

1. סיימו תמיד בזמן שהוקצב

אין דבר שפוגע באמינות שלכם יותר מחריגה משמעותית מהזמן שהוקצב. תכננו מראש, תרגלו את העברת המצגת, ודאגו לסיים בזמן. וזכרו: ממש לא משנה אם יש לכם עוד מה להגיד - אם הזמן נגמר, גם המצגת צריכה להסתיים. החומר הנוסף יכול תמיד להישלח במייל או להישמר לפגישה הבאה.

ואין כיף גדול מזה שמיד לאחר הסיום, הקהל לא נותן לך ללכת אלא ניגש אליך ושואל המון שאלות - זה הסימן האולטימטיבי שהמצגת שלכם השיגה את מטרתה והשאירה את הקהל רוצה עוד. שלא נדבר על התופעה המוכרת שאם לאחר המצגת מתקיימת ארוחת צהריים, פתאום אתה מרגיש כמו קפטן של אוניית נוסעים - כולם רוצים לשבת לידך. מצגת מוצלחת שמסתיימת בזמן לא רק מעבירה מידע, היא גם בונה את המעמד שלכם כמומחים בארגון.

2. צרו הרגשת "התקרבות לסיום"

שקפי הסיום צריכים להוביל את המשתתפים להבין בהדרגה שהמצגת לקראת סיום. המתח יורד לאיטו והמסך נסגר בצורה טבעית.

חישבו על זה כמו בישול אורז מושלם - אחרי שבישלתם את האורז 20 דקות, אתם לא מורידים מיד את הסיר מהאש ופותחים את המכסה. במקום זאת, אתם מכבים את האש ומשאירים את הסיר על הכיריים עם המכסה סגור לעוד 20 דקות, כדי שהאורז "ינוח" ויגיע לשלמות. כך בדיוק צריך להתייחס לסיום המצגת - הובילו את הקהל בעדינות לקראת הסיום, תנו למסרים "לנוח" ולהיטמע.

טיפ מקצועי: מספרו את השקפים וציינו את מספר השקפים הכולל בפתיחת המצגת. למשל: "נעבור היום על 20 שקפים שיכסו 3 נושאים מרכזיים". כך הקהל יודע תמיד היכן הוא נמצא במסע.

3. סכמו את המסרים החשובים ביותר

שקף הסיום צריך לסכם את המסרים המרכזיים שהועברו במצגת. לעולם לא להציג נושאים חדשים בסיום! זכרו: המשתתפים זוכרים בעיקר את הפתיחה והסיום, הרבה פחות את תוכן המצגת עצמה.

4. סיימו עם קריאה לפעולה ברורה

מה אתם רוצים שהקהל יעשה עם המידע? לקבל החלטה? לאשר תקציב? לשנות תהליך? הבהירו זאת בצורה חד-משמעית.

5. השאירו פרטי התקשרות

סיימו תמיד עם פרטי ההתקשרות שלכם - מייל, טלפון, אתר. זה לא רק מקצועי, אלא גם מאפשר המשך דיאלוג לאחר המצגת.

מעבר לטיפ הבודד: שליטה מלאה בפאוור פוינט

הטיפ שקראתם הוא רק קצה הקרחון של מה שנדרש כדי ליצור מצגות מקצועיות ומשכנעות. בעולם העסקי התחרותי של היום, מיומנויות מצוינות בפאוור פוינט אינן עוד בגדר יתרון - הן הכרח.

לומדת הפאוור פוינט המקיפה שלנו נותנת מענה שלם לכל אתגרי המצגות המודרניות - החל מיסודות העיצוב, דרך עקרונות המצגת האפקטיבית, ועד לטכניקות מתקדמות שישדרגו דרמטית את המצגות שלכם.

לומדת הפאוור פוינט שלנו כוללת:

  • 4 פרקים המכסים ומקיפים היבטים של בניית מצגת מבחינה טכנית מלווים בטיפים להצגת מצגת אפקטיבית
  • עשרות טיפים וטריקים מקצועיים כמו זה שקראתם כעת.
  • תבניות מוכנות לשימוש מיידי
  • תרגול מונחה ומשימות יישום מעשיות.

והכל בקצב האישי שלכם, ללא תלות בזמנים או במיקום.

לחצו כאן למידע נוסף על לומדת הפאוור פוינט המקצועית >>

 

אם אתם מחפשים להשתדרג גם בכלים עסקיים נוספים, שווה לכם לבדוק גם את לומדת האקסל המקיפה שלנו

הפתרון המושלם לשליטה מלאה בעולם הנתונים והניתוח העסקי. עם 17 פרקים ומעל 40 נושאים, הלומדה מכסה את כל מה שעובד מודרני צריך לדעת - מיסודות הטבלאות ועד לניתוחים מתקדמים וויזואליזציות משכנעות. בדיוק כמו לומדת הפאוור פוינט, גם כאן תוכלו ללמוד בקצב שלכם ולשדרג את הערך המקצועי שלכם באופן משמעותי.

לחצו כאן למידע נוסף על לומדת האקסל המקצועית >>


 

הטיפ הזה הוא חלק מסדרת "טיפים מקצועיים לפאוור פוינט" מבית הוגו למידה משולבת, המתמחה בפתרונות למידה מתקדמים לארגונים ועסקים. למאגר הטיפים המלא, [לחצו כאן](קישור למאגר הטיפים).


 

הטיפ הזה הוא חלק מסדרת "טיפים מקצועיים לפאוור פוינט" מבית הוגו למידה משולבת, המתמחה בפתרונות למידה מתקדמים לארגונים ועסקים. למאגר הטיפים המלא, [לחצו כאן](קישור למאגר הטיפים).

 

אם אתם חוששים שלומדות מותאמות ידרשו עדכונים תכופים שיובילו לעלויות תחזוקה גבוהות. המציאות מוכיחה שהחשש הזה מוגזם.

לומדות שפותחו כראוי ועברו את כל תהליך הפיתוח המקצועי מחזיקות מעמד לפחות 3 שנים ללא כל שינוי, וישנן לומדות  שלנו שממשיכות להיות אפקטיביות AsIS גם לאחר 10 שנים ויותר.

מה שצריך לדעת על עדכון לומדות:

  • תהליך פיתוח הדוק: פיתוח כל לומדה שלנו נעשה בצורה מדוייקת המתאימה למסרים ולתרבות הארגונית של הארגון. במהלך הפיתוח מומחי התוכן של הלקוח ואנחנו דנים כמעט על כל מילה, פסיק ותמונה והתוצאה היא לומדה יציבה ששומרת על הרלבנטיות שלה לאורך שנים
  • שינויים דחופים ונקודתיים - לרוב מועברים באמצעות פלטפורמות אחרות של הארגון כגון חוזרים או הודעות במערכות תקשורת פנים-ארגוניות. הלומדה היא לא אמצעי להעברת שינויים ובטח לא שינויים שידוע שיתרחשו כגון שמות אנשי קשר וטלפונים.
  • עדכונים קטנים - כשנדרשים, מדובר בדרך כלל על שעות עבודה בודדות והתשלום הוא שעתי ומוגדר לפני תחילת העבודה.
  • רענון מקיף - מומלץ לאחר כ-5 שנים, בעיקר לעדכון העיצוב והממשק למראה מודרני יותר
  • תוכן אפקטיבי - לקוחות רבים מעדיפים להמשיך עם לומדות ותיקות למרות עיצוב פחות עדכני, כי הלומדה ממש אפקטיבית.
דוגמה: לומדת לעובדים ומנהלים באתר בנייה
  • עדכונים שבוצעו: רק 2 עדכונים נקודתיים (החלפת תיאור החברה, תמונה ועוד ועדכון נוהל בודד).
  • אפקטיביות: עדיין משיגה את מטרותיה במלואן ועוברת את כל ביקורות הבטיחות והרגולציה
  • החלטת הלקוח: לשמר את הלומדה הקיימת אם התיקון הקל.

בניגוד למערכות רבות אחרות, לומדות מותאמות שפותחו נכון מהוות השקעה לטווח ארוך, עם צורך מינימלי בתחזוקה שוטפת. זהו יתרון משמעותי בהשוואה לפתרונות אחרים שדורשים התחדשות תכופה.

איך לומדות מותאמות מתעדכנות בהתאם למציאות בשטח?

לומדות ארגוניות, יכולות להתעדכן בהתאם לאירועים ספציפיים שקרו בארגון זאת לעומת לומדה גנרית או כלי AI, המוגבלים למידע כללי ולעתים אף מיושן

דוגמה: עדכון לומדה בעקבות אירוע בטיחות
  • אירוע בארגון: עובד נפגע בעת הפעלת מכונה מסוימת בשל נוהל לא ברור
  • עדכון בלומדה: הוספת סעיף ספציפי עם דגשים להפעלה בטוחה של אותה מכונה, כולל תמונות מהשטח
  • שאלה חדשה במבחן: "מהו סדר הפעולות הנכון להפעלת מכונת X לאחר עדכון הנוהל מתאריך 15.3.2025?"

יתרונות העדכון השוטף של לומדות מותאמות:

  • לימוד מאירועים אמיתיים - המידע משקף את המציאות הספציפית בארגון
  • התאמה לשינויים בציוד - כשמגיע ציוד חדש, הלומדה מתעדכנת בהתאם
  • שילוב למידה עם תחקירים ארגוניים - לקחים מתחקירים משולבים בחומר הלמידה
  • סינכרון עם שינויי נהלים - כשמשתנה נוהל, המידע בלומדה מתעדכן מיידית
לומדות מותאמות הן לא רק כלי להעברת מידע, אלא מהוות חלק אינטגרלי ממערך ניהול הידע והבטיחות בארגון - (תפקיד שלומדה גנרית וכמובן כלי AI גנרי לא יכולה למלא).

מבחני ידע בלומדות לא נועדו רק לבדוק ידע, אלא להעביר מסר מדויק ומכוון על פי סדרי העדיפויות של הארגון. AI עשוי לספק תשובות כלליות, אך הוא לא מכיר את המדיניות והדגשים הספציפיים שהארגון רוצה להטמיע.

דוגמה: טיפול בתקלה 

  • שאלה במבחן לומדה: "בחברתנו, למי יש לדווח במקרה של תקלה?"
  • מה הארגון רוצה להדגיש: דיווח לגורמים שונים בהתאם לסוג התקלה וחשיבות הדיווח לפני כל פעולה אחרת.
  • מה AI עלול לענות: במקרה של תקלה דווח למנהל התחזוקה. זו תשובה כללית על שרשרת דיווח סטנדרטית שלא תואמת את הנהלים הייחודיים של הארגון
תרחיש מציאותי: "התנור בקומה 3 התלקח והאזעקה פועלת"

 

  • עובד שלמד מ-AI: מחפש תשובה כללית לגבי כיבוי שריפות
  • עובד שלמד מלומדה מותאמת: יודע מיד שיש לסגור את מפסק החשמל הראשי בקומה, להשתמש במטף מסוג הלון מהמטבחון, ולדווח לאחראי הבטיחות הקומתי

ייתרונות המבחנים בלומדות מותאמות:

  • הדגשת מסרים ארגוניים קריטיים - "השאלות במבחן מדגישות בדיוק את הנקודות שהארגון החליט שהן החשובות ביותר"
  • התאמה למדיניות ספציפית - "אם בארגון יש רכבים חשמליים, תופיע על זה שאלה במבחן המדגישה את הנהלים הייחודיים לארגון"
  • העברת מסרים לפי סדר עדיפויות ארגוני - משקל השאלות משקף את חשיבות הנושאים בעיני ההנהלה
  • וידוא הפנמת המסר הארגוני המדויק - לא רק ידע כללי, אלא בדיוק מה שהארגון רוצה שהעובדים יידעו וייפנימו
כשארגון מעביר מבחן ידע, הוא לא רק בודק את רמת הידע אלא גם מעביר מסר ברור: "אלה הדברים שחשוב לנו שתדעו ותפעלו לפיהם". AI לא יכול להחליט מה חשוב לארגון ספציפי - זו החלטה ניהולית המשתקפת בתוכן המבחן.

ההתשובה פשוטה: AI לא מכיר את הארגון הספציפי שלך. לומדות מותאמות לקוח כן.

כל AI מבין בבטיחות במשרד באופן כללי, אבל אף AI לא יודע בדיוק מה הסיכונים המדויקים ומה הטלפון של מוקד החירום הארגוני או אם יש בארגון צוות חירום ומיהו.

הנה דוגמאות ספציפיות למה ש-AI לא יכול לספק:

דוגמה: בטיחות בארגון
  • מה AI יגיד: "במקרה שריפה יש לפנות את הבניין דרך מדרגות החירום ולהתקשר למכבי אש."
  • מה לומדה מותאמת תגיד: "במקרה שריפה בבניין רמת-חן יש להשתמש במדרגות החירום המזרחיות בלבד, להתקשר למוקד הביטחון בשלוחה 8699, ולהתכנס בנקודת האיסוף שליד חניון האורחים."

המידע הקריטי שלומדות מותאמות מספקות:

  • נהלים ארגוניים ספציפיים - "בחברתנו דוחות הציוד מוגשים למנהל הישיר עד ה-3 לחודש, ולא למחלקת רכש"
  • מספרי חירום פנימיים - "בעת תקלת חשמל חייגו 7788 למוקד התחזוקה, ולא למוקד החיצוני"
  • מיקום ציוד בטיחות - "מטף הכיבוי נמצא מאחורי דלת חדר הישיבות השני בקומה 4"
  • אנשי קשר בפועל - "פניות בנושא אבטחת מידע יש להפנות לדני כהן בשלוחה 6541"

כן. הלומדות שלנו כתובות בתוכנת Storyline המתממשקת עם מערכות למידה LMS בתקן Scorm.

פנו אלינו 077-2304400 והצטרפו לעוד ארגונים שכבר רכשו לומדות ומפעילות אותן דרך מערכות הלמידה שלהם. לדוגמא: הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, הפניקס, המזרחי טפחות, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, מובילאיי, מכון וייצמן, האוניברסיטה הפתוחה ועוד...

זו שאלה שחייבים לשאול לפני תחילת הפיתוח.

הרי כל העובדים יראו את אותה הלומדה.

כיצד הלומד ידע איך לגשת ללומדה? ואם יש כמה לומדות כיצד ידע העובד איזה לומדות הוא צריך ללמוד? איך העובד ידע באיזה שלב בלומדה הוא נמצא? כיצד המנהלים ידעו מי למד? מה למד? מה הציון של הלומד? 

על כל אלו אחראית מערכת למידה LMS. המערכת יודעת לשייך כל לומדה ללומד הספציפי, להציג בפניו את שלבי הלמידה, לעקוב אחר הפעילות ולייצא דוחות

אנו מציעים לארגונים שאין להם אין מערכת LMS, שירות ניהול למידה ב'ענן' באמצעות מערכת LMS אותה אנו מנהלים עבור הלקוח. קל, פשוט ותוך דקות אפשר להתחיל ללמוד.

תודה על השאלה. אני חושב שזה בהחלט במסגרת העבודה שלך כיועץ להביא ללקוחותיך פתרונות חדשניים.

נציין רק שאנו דוגלים בלמידה משולבת. גם הדרכה פרונטלית, גם לומדות, גם שיעורים במתכונת זום ועוד. 

אז הנה רשימה של יתרונות ללומדה אותן תוכל להציע ללקוח שלך:

  • היתרון המשמעותי מבחינת התוכן הוא שהתוכן מפותח ביחד עם מפתחי הדרכה מקצועיים, מעצבים ומומחי התוכן של הלקוח. כתוצאה מכך (מותנה כמובן באיכות הצוות) הלמידה נגישה ובעיקר אחידה. כולם לומדים את אותם מסרים בדיוק, ללא תלות במרצה ספציפי.
  • אין צורך לכנס את העובדים, למצוא מרצה, להכין את הכיתה. העובד מקבל קישור, שם משתמש וסימסמא ומתחיל ללמוד בזמן שלו, ממקום מושבו ובקצב שלו.
  • כל העובדים משתתפים בלמידה. גם עובדים מרוחקים, מתאים מאד לארגונים מבוזרים או ארגונים גלובליים.
  • הלומד יצא מהלומדה להפסקה? לישיבה דחופה? תמיד הוא יכול לחזור בדיוק לדף בו היה ולהמשיך בלמידה
  • חסכון משמעותי בזמן הלמידה. אין הפרעות, אין הפסקות. לומדים בדיוק מה שצריך.
  • חסכון משמעותי בעיקר בשעות עבודה של העובד ובהוצאות נוספות כגון שינוע, חניה, כיבוד.
  • לומדה מפותחת בשפה המתאימה לקהל היעד, עוברת הגהה ודיוק.
  • מדובר על חווית למידה חדשנית ונגישה השמה את העובד במרכז.

וכמובן...אם מדובר על סדנה, יש כמות משתתפים שממנה מתחילה האפקטיביות לרדת (בסביבות 12 משתתפים). בלומדה אין הגבלה למספר המשתתפים.

לסיום שילוב לומדה עם מערכת למידה LMS הוא קריטי. בעצם כל לומד רואה אותה לומדה. אז איך הלומד ידע איזה קורסים עליו ללמוד? איך המנהלים ידעו מי למד מה?

לכן נדרשת מערכת למידה ממוחשבת LMS, שיודעת לנטר את הפעילות ולהציג לכל לומד את הלומדות המוקצות לו. המערכת הממוחשבת עוקבת אחר הפעילות ומאפשרת למנהל לקוח לבדוק בזמן אמת את הפעילות והציונים.

אנו מציעים לארגונים המעוניינים לנהל את הלמידה באמצעות שירות ניהול הלמידה שלנו במערכת LMS ב'ענן'. זה קל, מהיר, נוח.

הבנת תהליך הפיתוח של לומדות היא קריטית לחיסכון ואופטימיזציה של זמן הפיתוח.

התהליך שלנו מובנה אך גמיש, ומבטיח מסע חלק משלב הרעיון ועד למוצר הסופי. פיתחנו מאות לומדות לעשרות לקוחות מרוצים, והגישה המוכחת שלנו עונה באופן עקבי על המטרות שהוגדרו בתחילת הפיתוח.

שלב 1: צרכים

צוות פיתוח ההדרכה שלנו נפגש עם מומחי התוכן שלך כדי להבין את המוטיבציה והדרישות מאחורי פיתוח הלומדה. אנו מעריכים את מוכנות החומר, בין אם יש לך מצגות, קבצים, תמונות או רק ידע במוחם של המומחים שלך. מפגש ראשוני זה מניח את היסודות לפתרון הלומדה מותאם ויעיל.

שלב 2: שלב הפיתוח

שלב הפיתוח מורכב ממספר שלבים מובנים, שנועדו להיות מותאמים לצרכים הספציפיים שלך:

 1. כתיבת תבנית הלומדה: אנו יוצרים תרשים ראשוני המתאר את הפרקים והנושאים של כלי הלימוד. תבנית זו מועברת אליך לאישור ומשמשת כמדריך גמיש לאורך כל תהליך הפיתוח.

 2. פיצוח: אנו מפרקים את חומרי הגלם של הלקוח לאלמנטים קטנים יותר כדי לשלב אותם בצורה חלקה בתסריט הלומדה.

 3. כתיבת תסריט: התסריט נכתב ועובר תהליך אימות משותף בין הצוות שלנו לבינך עד שהוא סופי ועונה על הציפיות שלך.

 4. הפקה: הלומדות מיוצרות, בדרך כלל באמצעות מערכת Storyline, וכוללות קונספט גרפי מותאם למותג הלקוח, אינטראקציות, שאלות, תשובות, מדיה ותמונות והכל כדי להבטיח חווית למידה איכותית ואינטראקטיבית.

 5. העלאה: הלומדה מועלית למערכת ניהול הלמידה LMS שלנו או נשלחת אליך להתקנה בשרתים שלך, כפי שהוחלט בתחילה.

הגישה המובנית אך הגמישה שלנו מבטיחה תהליך פיתוח חלק, המוביל למוצר סופי שמתאים למטרות שלך ומספק את הצרכים שלך.

אם אהבתם קראו עוד מהתכנים שלנו !